Вівторок, 19 вересня 2017, 16:29:47

17 квітня 2017 р., у Світлий понеділок ввечері, Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет звершив богослужіння у Володимирському кафедральному соборі міста Києва.

Його Святості співслужили Патріарший намісник, митрополит Переяслав-Хмельницький і Білоцерківський Епіфаній; керуючий справами Київської Патріархії, намісник Михайлівського Золотоверхого монастиря архієпископ Вишгородський Агапіт, вікарій Київської єпархії архієпископ Богуславський Олександр, вікарій Київської єпархії єпископ Васильківський Лаврентій, настоятель Володимирського кафедрального собору протоієрей Борис Табачек, намісник Свято-Феодосійського чоловічого монастиря архімандрит Макарій (Папіш), благочинні та настоятелі столичних храмів, духовенство міста Києва.

Після вечірньої митрополит Епіфаній, Патріарший намісник і постійний член Священного Синоду звернувся до Святійшого Владики зі словами вітання:

"Ваша Святосте, Святійший наш владико!
Христос воскрес!
Цими короткими, але сповненими великою вірою, надією і любов’ю словами з року в рік ми зустрічаємо найбільше, найрадісніше та найважливіше християнське свято – Воскресіння Господа, Бога і Спасителя нашого Ісуса Христа.
У цей величний день світлого Христового воскресіння ми знову радіємо перемозі життя над смертю, перемозі правди над брехнею, перемозі добра над злом. Але так склалися обставини, що не все українське суспільство радіє в ці дні, адже в значної його частини ця радість поєднана зі смутком, спричиненим війною.
У своєму пасхальному посланні Ви, Ваша Святосте, говорите, що воскресіння Христове дає нам надію, що Христос Спаситель, Який подолав смерть, має владу і над нашими бідами, скорботами і труднощами. Він попускає кризи в людському суспільстві, війни між народами, Він і припиняє їх. Але для цього треба навертатися до Бога всім серцем, всім своїм життям. Він хоче, щоб усі люди увірували в Нього, змінили свій спосіб життя й увійшли у вічне життя для блаженства.
Пасхальна радість зміцнює нашу надію та надихає нас на перемогу українського війська, українського народу над ворогом. Як смерть панувала у світі, за попущенням Божим, лише до певного часу, але була переможена, так і підступний агресор, за співдією Божою, буде викинутий геть із багатостраждальної української землі.
І Ви, наш Предстоятелю, багато зусиль докладаєте, щоб це здійснилося. Ви підтримуєте моральний бойовий дух українських воїнів, надихаєте їх на перемогу не тільки у своїх молитвах і проповідях, а й безпосередньо відвідуєте їх на полі бою.
З Вашого благословення у нашій Церкві актуалізувався й активізувався капеланський рух. Завдяки Вашій праці наші воїни побачили й переконалися, що саме Українська Православна Церква Київського Патріархату перебуває зі своїм народом у найскладніші часи випробувань – часи відстоювання суверенітету й незалежності власної Української держави. Саме тому військові священики Київського Патріархату найпершими пішли в зону проведення антитерористичної операції, і їхня кількість є найбільшою порівняно з представниками інших Церков і релігійних організацій України.
Ваша Святосте! Ви не лише закликаєте збирати матеріальну допомогу для української армії та постраждалих мирних мешканців, але своїм прикладом надихаєте до жертовності інших.
Для того, щоб мужні захисники нашої Батьківщини теж уповні відчували це свято Воскресіння Христового, Ви щороку, відколи почалися бойові дії, направляєте у наші війська на схід паски, яйця та іншу пасхальну поживу.
З Вашої ініціативи у Києві, в обласних центрах по всій Україні та закордоном відбулися спільні молитви за перемогу над агресором і встановлення справедливого миру, за звільнення полонених і в’язнів, які за вірність Україні позбавлені окупантами свободи; за мирних мешканців Донбасу і Криму, які страждають від війни та окупації; за біженців та вимушених переселенців, які полишили рідні оселі, рятуючи своє життя.
Ваша Святосте! Прийміть найщиріші вітання зі святом Пасхи від усіх нас – архіпастирів і пастирів, дияконства та чернецтва, професорів і студентів вищих духовних навчальних закладів, очільників і працівників синодальних установ, смиренних у Господі братів і сестер – Вашої багатомільйонної пастви Української Православної Церкви Київського Патріархату. Нехай Божественна благодать не залишає нас у ці світлосяйні дні та зберігається в наших серцях.
Нехай воскреслий Христос дарує нашій Батьківщині Україні перемогу над ворогами, зміцнення та утвердження, Українській Церкві – єдність, непорушність та благодатну допомогу у звершенні своєї спасительної місії, побожному українському народові – мир, здоров’я та злагоду, а Вам – многих і благословенних літ першосвятительського служіння.
Воістину воскрес!"

 

На завершення свого слова владика Епіфаній підніс Патріархові букет квітів.

У відповідь Предстоятель подякував Патріаршому наміснику і всім присутнім за вітання та виголосив проповідь про Воскресіння Христове:

 «Ваше високопреосвященство, ваші преосвященства, всечесні отці, дорогі браття і сестри!

Насамперед я хочу подякувати вам за те, що ви сьогодні прийшли разом з нами помолитися і подякувати Богу за всі Його благодіяння, за теплі слова привітання.
Ми святкуємо Воскресіння Христове не тільки на Пасху, а кожної неділі ми відзначаємо Воскресіння Христове. Різдво Христове святкуємо один раз, Преображення - один раз, Успіння й інші свята - один раз, а Воскресіння Христове святкуємо щонеділі. Чому? А тому, що Воскресіння є основою нашої віри. Не було б Воскресіння - даремна наша віра як говорить апостол Павло, тому що зло не переможене, смерть не переможена. А Воскресіння Христове свідчить, що смерть переможена, бо Христос Воскрес і переміг смерть. А раз головне зло - смерть, переможена, то переможений і гріх, тому що смерть є наслідком гріха. Христос переміг гріх, коли Його розіп’яли і ганьбили Його, а Він молився і говорив: "Отче прости їм, бо вони не знають, що вони роблять".
Але, дорогі браття і сестри, не всі вірили у Воскресіння Ісуса Христа. Христос коли проповідував, говорив про Свої страждання і говорив, що Він на третій день Воскресне. Знали про це не тільки апостоли, але й вороги знали. Але ставлення до цього у апостолів і первосвященників було різне. Одні просто не вірили як апостоли і жони-мироносиці і всі його послідовники, знали, але не вірили. А первосвященники, книжники, законники і фарисеї, як ці ставилися? Ці теж знали, що Христос говорив про своє Воскресіння, але ці не просто не вірили, а протидіяли. В чому це виявилося? Згадайте, коли вони прийшли до Пилата і кажуть: "Цей обманщик", називають Ісуса Христа обманщиком, "коли був живий ще сказав: "На третій день Воскресну." Але дозволь поставити сторожу, щоб апостоли не вкрали тіло мертве, а потім сказали: "Воскрес". Так ось поставили сторожу, а Христос Воскрес і сторожа прийшла і сказала їм: "Воскрес Той, кого ми охороняли. Здавалося б після цього треба увірувати. А як первосвященники відреагували? Дали гроші воїнам і сказали: "Говоріть неправду, кажіть що ученики украли Його". Ну ви ж знаєте, що не вкрали, а що Він Воскрес, для чого ви платите гроші? Це є протидія, хула на Святого Духа. І Христос сказав: "Всякий гріх проститься, а хула на Святого Духа не проститься ні в цьому віці, ні в майбутньому. Так, ця хула на святого Духа, тобто невіра в Ісуса Христа, не проститься їм у майбутньому віці. Таке ставлення було ворогів до Воскресіння Господа Ісуса Христа.
Як християни відносяться до Воскресіння Христового? Здавалося б зайве запитання: як християни відносяться? Вірять, що Христос Воскрес, але не всі християни вірять. Вже з’являються на Заході християни, не просто прості люди, а священики, єпископи - не вірять у тілесне Воскресіння Господа Ісуса Христа. Який же ти християнин, що не віриш, що Христос Воскрес і називаєш себе християнином. Але є такі. І це є те відступлення, про яке говорить апостол Павло, що антихрист не прийде до того часу, поки не відбудеться відступлення.
Відступлення кого і від кого? Не мусульман відступлення від Христа, бо вони не вірять в Нього як Сина Божого. Мова йде про відступлення християн від Христа. Бо мусульмани і не були ніколи з Христом, вони визнають Його як пророка тільки, а не як Сина Божого. А ось християни відступають, не віруючи у Воскресіння Господа Ісуса Христа, вони кажуть що це є духовне воскресіння, а не тілесне Воскресіння.
Але ми, дорогі браття і сестри, твердо переконані, що Христос дійсно помер, бо атеїсти казали, що Він не помер, але Євангеліє свідчить, що Він помер і тому повстання Його є дійсним Воскресінням. І якщо Христос, а він Воскрес дійсно, то це значить, що Бог перемагає всяке зло. І якщо це перенести на наше сьогодення, коли ми бачимо, що зло часто перемагає і в багатьох опускаються руки. Як це можна перемогти це зло? Для нас це неможливо, а для Бога можливо все і чудеса Господь звершує на наших очах" – сказав Патріарх.

 

Також Предстоятель Київського Патріархату наголосив, що агресор на Сході України втратив дух і тому нам не потрібно мати ніякого сумніву, що ми переможемо, адже ми на шляху добра і не ми напали на Росію, а Росія на нас.

На завершення архіпастирського слова Святійший Владика привітав усіх зі Світлим Христовим Воскресінням.

Потім Святійший Патріарх Філарет прийняв пасхальні вітання від духовенства і парафіян. Віряни отримали Патріарше благословення, а дітки з недільної школи Володимирського собору підготували Пасхальний концерт.

Цього ж дня ввечері від імені Патріарха відбулося урочисте прийняття на якому були присутні духовенство, державні та громадські діячі, народні депутати України, представники наукової й творчої інтелігенції, дипломатичного корпусу.

Численні гості мали можливість особисто привітати Патріарха зі святом Пасхи, поспілкуватись та висловити йому свої найщиріші побажання.

На початку прийняття Святійший Патріарх Філарет сказав слово:

"Ми повторюємо багато разів: Христос Воскрес і відповідаємо: Воістину Воскрес. Правду ми говоримо, коли відповідаємо Воістину Воскрес? Віримо, що воістину Христос Воскрес? Віримо. Якщо Христос Воскрес, то це значить, що Він переміг смерть. Ту смерть, яку людина перемогти не може. Ось воскрешали пророки і Сам Христос воскрешав мертвих, а щоб себе самого воскресити - ніхто цього не робив. Христос Воскрес і не помирає, а ті воскреслі усі померли і той же Лазар, який вже смердів, воскресив його Христос, але він помер знову і вже не воскресав. Що це для нас значить? Що зло, яким є смерть ніколи не переможе добро, ніколи. І тому ми не усвідомлюючи сповідуємо перемогу добра над злом. І коли ми звернемося до історії, то в історії ми не знайдемо жодного прикладу, щоб перемогло зло. Зло перемагало, але тимчасово" – сказав Патріарх.
"Зараз йде війна, при чому війну розпочав християнин. Той, хто вірить у Христа і вірить у Воскресіння, і почав війну, і вбиває людей, і сподівається, що він може перемогти. То може він, носій зла, неправди, перемогти? Ніколи не переможе. І ми бачимо уже нашу перемогу. Чому наша перемога? Правда з нами, а раз правда і добро з нами, то з нами Бог і тому ми впевнені, що ми цього агресора переможемо і невдовзі" – запевнив Предстоятель Київського Патріархату.

 

Також Святійший Владика привітав всіх зі Світлим Христовим Воскресінням і побажав доброго здоров’я, духовного натхнення, щоб у житті перемагав дух, а не плоть, бо коли дух сильний, то він все перемагає, а якщо дух слабкий, то перемагає плоть.

На завершення архіпастирського слова Святійший Владика привітав усіх зі Світлим Христовим Воскресінням.

Дизайн :
Статистика

Copyright © 2010 - 2013 Всі права захищено!

Київські єпархіальні відомості

online-часопис Переяслав-Хмельницької єпархії УПЦ Київського Патріархату